lørdag den 23. juni 2012

Min krop er i chok 2.

Jeg har gjort det igen, selvom jeg sidste gang svor, at jeg aldrig nogen sinde ville kombinere for meget alkohol med smøger og for lidt søvn! Jeg lover, at der ikke kommer en 3'er, og hvis der gør, går jeg meget stille med det- hvilket man også bliver nød til, når man har det som jeg.
Anledningen til min krops tilstand var en meget hyggelig venindeaften hvor jeg bl.a. serverede disse salater - jeg ved, at det ikke er dem der er skyld i choktilstanden!

Agurksalt med abrikos
1 agurk
250 g cocktailtomater
4 abrikoser
2-3 spsk lys balsamisk eddike
salt og peber

Halver agurken på langs, fjern kernerne med en teske og skær agurken i tynde skiver. Halver tomaterne. Halver abrikoserne, fjern stenen og skær dem i tynde både. Bland det hele sammen, hæld eddike over og krydr med salt og peber.



Hvedekernesalat
200 g hvedekerner
4 forårsløg
100 g artiskokhjerter
½ dl græskarkerneolie
2-3 spsk mørk balsamisk eddike
1 spsk sherryeddike
1 potte basilikum
Salt og peber

Kog kernerne møre i letsaltet vand. Rengør forårsløgene og skær dem i tynde skiver og artiskokkerne i mindre stykker. Vend kerner, løg og artiskokhjerter sammen og hæld olie og eddike over. Smag til med salt og peber og vend basilikum i.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar