tirsdag den 30. oktober 2012

Kærlige kartofler

Der skal så meget hvidløg i, at du kan smage det, når du vågner dagen efter du har spist retten.

Ka' du li kartofler? Jeg er ikke meget for dem, det må jeg indrømme. Sådan en nyopgravet, nykogt kartoffel med smør og dild nydt i den skarpe sommersol i juli måned, det kan jeg rigtig godt lide, men de der kartofler man kan købe resten af året, de skal skambages og gerne i olie, hvis jeg skal spise dem. Og dog, der er en ret, jeg kan drømme om- denne skønne kartoffelret, som min mor har serveret for mig, så længe jeg kan huske tilbage.

1 kg kogte kartofler
olivenolie
hvidløg
salt, peber og chili
Frisk rosmarin

Mos kartoflerne groft og rør rigeligt med olie i. Smag til med knust hvidløg, salt, peber og chili. Pynt med masser af rosmarin.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar