mandag den 26. marts 2012

Umoderne kager



Jeg er ofte i gang med at bage et eller andet, for så er jeg fri for at gøre, det jeg ikke gider. 
Så for et par uger siden kaldte jeg familien sammen til te og boller ved 4 tiden om eftermiddagen. Det gad min mand ikke! Han var træt af at skulle sidde der og drikke te og æde mine forsøg. Det satte en midlertidig stopper for min bagelyst, med den er så småt kommet igen. Og det er min mands lyst til hjemmebag også. 


Kagerne her er ikke helt med på moden, da de kun har masser af dejligt fyld men er helt upyntede.

Muffins
150 g smør
150 g sukker
Korn af en stang vanille
Saft og skal af ½ citron
1 æg
225 g mel
2 tsk bagepulver
250 g yoghurt eller hytteost
2 Snickers chokolade eller lign.
Tænd ovnen på 175 grader. Smør muffinsformene eller sæt en papirform i hver. Rør smør, sukker, vanille og citron sammen. Pisk ægget i. Bland mel og bagepulver i dejen skiftevis med yoghurten. Hak chokoladen og vend den i dejen. Fordel dejen i formene og bag kagerne i ca. 30 minutter. Lad kager blive i formen til de er let afkølede.

Pizzaboller
100 ml mælk
40 g gær
150 ml tomatpure
1 æg
1 tsk salt
1 tsk sukker
3/4 dl olie
75 g salami i tern
Ca. 500 g hvedemel
12 skiver ost
Varm mælken til den er fingervarm. Rør gæren ud i lidt af mælken og tilsæt resten af mælken, tomatpure, æg, salt, sukker, olie og salami. Ælt mel i til dejen føles smidig og slipper bordet / skålen. Lad den hæve overdækket i 45 minutter. Tænd ovnen på 180 grader. Del dejen i 12 stykker og form dem til boller. Sæt dem i en muffinsform og læg en skive ost på hver. Lad dem hæve i 20 minutter. Bag dem i ca. 15 minutter til de er lysebrune og osten er smeltet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar