mandag den 3. december 2012

Varme juledrikke



4. december 

Mit hoved dunker, min krop er tung, min næse ligner Rudolfs og løber hurtigere end en kane kan køre. Jeg ligger og venter på, at den kæmpe dyne der har lagt sig over min krop forsvinder, så jeg kan komme i gang med at jule for alvor. Noget af det der hjælper lidt, er varme drikke, så her er der bud på tre lækkerier, der kan åbne op for hyggen.

Varm myntete med rørsukker og rom
Til 2 glas

2 poser myntete
Kandissukker
Evt. rom og frisk mynte

Tilbered mynteteen, den må gerne være stærk men ikke bitter. Server den med kandis og rom.

Æblemost med calvados
Til 2 glas

4 dl æblemost
Sirup
Calvados

Varm æblemosten op over svag varme. Hæld den varme most i to glas, smag til med sirup og calvados.

Nutella mælk med flødeskum
Til 2 glas

4 dl mælk
2 spsk nutella
¼ piskefløde

Varm mælken op og rør nutella i. Pisk fløden til skum og server den til den varme nutellamælk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar