mandag den 30. marts 2015

Königsberg i Karstadt



-Hvad lavede du på din fødselsdag? Spørger min nabo.
-Jacob og jeg var i Karstadt og spise frokost, svarer jeg glad.
-Hvad var I? Siger hun måbende.
-I Karstadt, der er lige åbnet en cafe, siger jeg.
-Nåårr, siger hun lettet og fortsætter
-Jeg kunne heller eller ikke forestille mig, at I sad oppe på anden sal med en plastikbakke.

Det kunne jeg nu heller ikke, men Karstadt har lavet lidt af en genistreg. I deres indgangsparti, hvor der før har været både rejsebureau og chokoladeforretning, er der nu en lille cafe. Man sidder tæt ved høje eller lave borde, på stole der skramler, og hvis man har lyst, kan man meget nemt få en snak med sidemanden. 
Indretningen er rustik og det kulinariske udvalg forsøger at være moderne med pulled pork sandwich og flapjacks. Men vi er jo i Karstadt, så de har også dagens ret. Publikummet er godt og blandet. Her er tavse ægtepar, danske børnefamilier og teenagepiger der fniser og spiser store portioner dagens ret: wienerpølser og roemos. Priserne er meget rimelige, kaffen er ok og betjeningen venlig. Her er åbent mandag til lørdag fra 9 til 18.30.
Karstadt, Holm 7, 24937 Flensburg, telefon 0461-86 98 297

 FOTO: Gertrud Sabroe Termansen 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar