fredag den 25. maj 2012

Min mand er til alter- og årgangsvin...........

I flere år var min mand chef på en af Københavns og datidens hotteste barer. Han kunne svinge flaskerne i bedste Tom Cruice stil og mikse hver en drink, man kunne forstille sig. Nu er han mere til alter- og årgangsvin, så det er mest mig, der mikser drinksene herhjemme. Og det gør jeg gerne, især hvis der er damer med til festlighederne. For det er nu engang sådan, at det mest er damerne, der er til de søde driks.
Der er ikke noget, der kan få gang i en aften som en pina colada. Når jeg serverer den for vores kvindelige gæster bliver aftenen sjovere end ellers forventet. Den søde fede drink lægger sig som en behagelig hinde på hverdagens småproblemer og sure miner, og løfter stemningen op.
Der er nok en del der vil sige at det er helt forkert at servere stærke cocktails før en middag, og alkoholen lægger jo heller ikke kun en hinde på nerverne, men også på smagsløgene. Så for ikke at blive alt for beruset, er det vigtigt at få noget at spise til sine cocktails, og her vil jeg anbefale én saltstang eller et par saltmandler.  


Saltmandler
200 g mandler
½ dl vand
2 tsk salt
Varm en pande. Hæld mandlerne på. Rist mandlerne på den tørre pande til de får lidt farve. Hæld vand og salt på. Lad vandet fordampe og saltet trænge ind i mandlerne det tager et 5-10 minutter. Ryst panden jævnligt. Afkøl mandlerne og opbevar dem i en dåse til de skal spises.

Pina colada
Vær opmærksom på, at der er forskel på kokosmælk og kokoscreme.
2 spsk kokos creme
5 cl rom
1 dl ananassaft
Isterninger
Hæld alle ingredienserne i en blender og kør til det er blandet. Hæld drinken i et glas og pynt med frugt. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar