tirsdag den 7. januar 2014

Asiatisk broccolisuppe


Den opmærksomme læser vil nok sige - den suppe har vi set før.....og ja, det har I måske også. Men denne suppe kan klare en reprise, for det er lige det min krop- og med garanti også din- har brug for. Efter i en måned at have givet efter for min (krops) lyst til bridge-blanding, småkager, sylte, and og fondu!!!, må der ske noget andet. Og til frokost har jeg så valgt, at den står på suppe.
Til madpakkefolket kan man tage de rå grøntsager med i en lille boks og hælde kogende bouillon over lige før servering. Og den kan selvfølgelig også spises til aftensmad- sammen med, eller før æg og rejer, en hakkedreng, kyllingebryst............
PS. Jeg tog mig selv flere gange i at sige uhmmmm, da jeg spiste suppen til frokost i dag.

1 stængel broccoli
2 champignon
1 løg
1 cm ingefær
1 fed hvidløg
3 dl bouillon
chili
Friske koriander

Rengør grøntsagerne og skær dem i mundrette stykker. Skræl ingefæren og hak den og hvidløg fint. Hæld det hele i en gryde, hæld kogende bouillon over og krydr med chili og pynt med koriander, hvis du har nogen. Spis straks.
PPS: Suppen kan jo varieres i det uendelige, og jeg skal nok holde dig opdateret på mine variationer.

1 kommentar:

  1. Tak for inspirationen. Den kommer på bordet i morgen :-)

    mange hilsner
    Angelika

    SvarSlet