torsdag den 14. februar 2013

Speltvafler med kanel

Mmmmmmm, måske er jeg en måned eller to for sent på den? Men i efterjulegave har jeg fået endnu en maskine til køkkenet. Ikke at jeg overhovedet kan måle mig med Price-brødrene, men der er dog sneget sig en del maskiner ind i mit køkken gennem årene og det nyeste er et vaffeljern. Det er ikke så smukt, at det kan stå fremme, men det virker helt efter hensigten. Dvs., det kan bage 2 vafler på én gang, de brænder ikke på, det varmer nogenlunde jævnt og så går det rimelig hurtigt.

Jeg vil i den kommende tid eksperimentere lidt med det salte køkken, men lægger ud med det søde.

Denne portion giver ca. 15 vafler.

½ l mælk
4 æg 250 g sigtet speltmel
½ tsk salt
1 spsk sukker
1½ tsk kanel

Pisk mælk og æg sammen. Bland de øvrige ingredienser sammen og hæld dem i æggemælken under omrøring. Lad dejen hæve i ½ time.
Bag vaflerne og server dem lune med flormelis til.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar