fredag den 22. februar 2013

En klassiker..........citronfromage


De eneste frugter det er sæson for i øjeblikket er citrusfrugter og rodfrugter! Da jeg ikke har nået, at eksperimentere med en rødbedefromage, står den på gammeldags citronfromage.
Jeg har også været bange for husblas, men efter at have lavet denne nogen gange, er min angst gået over og blevet til en fascination, jeg gerne vil dele med andre. Spring ud i det og lav så den fromage. Velbekomme.


4 blade husblas
4 æg delt i blommer og hvide
mindst 4 spsk sukker
skallen af 1 citron
1 dl citronsaft


Læg husblasen i blød i koldt vand. Pisk hviderne stive med 1 spsk sukker. Pisk blommer og sukker skummende, rør citronskal i. Varm citronsaften op i en lille gryde. Fjern gryden af varmen. Tag husblasen op af vandet og rør den i den varme citronsaft. Rør citronsaften i æggeblommerne. Vend halvdelen af de piskede hvider i og rør det ensartet. Gentag med den anden halvdel af hviderne. Rør ikke for længe. Fordel moussen i glas og stil på køl min. et par timer, til de skal serveres.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar