torsdag den 2. maj 2013

Frühlingspasta


Det eneste der kan gro hos mig er skvadderkål, brændenælder OG RAMSLØG. Den ramsløgplante jeg fik for to-tre år siden, er ikke død, men kommer trodsigt op hver forår.
Mine fingre er ikke grønne- ikke engang lysegrønne.Jeg kan ikke det med haver, har prøvet og jeg prøver også igen i år, giver ikke op. Og det blandt andet fordi den ramsløg kommer, så der må være håb endnu.  Hvad farve fingre har man egentlig hvis man kan bage og lave hverdagsmad?

Så bliver det ikke mere forårsagtigt. En herlig, hurtig torsdagsret med egen ramsløg! Portionen er til 4-5 personer

400-500 g fuldkornsspagetti
2 bundter grønne asparges
6  fed nye hvidløg
5 forårsløg
Olivenolie
salt og peber
Ramsløg/ Bärlauch
Parmesan

Kog spagetti efter anvisning på emballagen. Knæk det nederste af aspargesene. Skær dem i mundrette stykker. Skær hvidløg og forårsløg i skiver. Varm rigeligt med olie på en pande og vend grøntsagerne rundt et minuts tid. Bland spagettien i. Krydr med salt og peber og pynt med rigelig ramsløg. Server parmesan til.







1 kommentar:

  1. Det var lige en opskrift jeg manglede :-) Jeg har heller ikke grønne fingre men min nabo har, og han har masser af ramsløg som han deler med os. Vi har også selv ramsløg i haven, men desværre troede min mand at det var ukrudt, så vi må håbe at det kommer igen til næste forår ;-)

    mange hilsner
    Angelika

    SvarSlet