torsdag den 23. juni 2011

Min svoger spiser her også

Rejecocktail
Når min svoger ser mig håber han for alt i verden, at jeg ikke har lavet mad. Kræsen er ikke ordet om ham, han bryder sig bare ikke om (min) mad. Vi er ofte sammen og jeg ved at han hver gang tænker: ”Bare de har arrangeret et cocktailparty med saltstænger og ikke en middag med 5 retter”.

”Min svoger spiser her også!” var egentlig navnet på en lille forretning jeg på et tidspunkt gik og syslede lidt i tankerne med. Her skulle jeg lave ”take away” retter og der skulle selvfølgelig være en ret, min svoger også kunne lide.
Er der noget man kan servere for min svoger er det grillmad – både det man griller og det man kan købe på en grillbar. Derfor spareribs og rejecocktail- det kan man altid servere for sin svoger!

Rejecocktail
300 g rejer
Iceberg

Dressing
100 ml cremefraiche
50 ml mayonnaise
2 spsk ketchup
1 tsk engelsk sovs
Salt og peber
Tilbehør: hvidt brød til svoger og ristet rugbrød til os andre

Tø rejerne op og dup dem tørre. Rengør salaten og del den i mindre stykker. Rør ingredienserne til dressingen sammen og smag til med salt og peber. Fordel salat, rejer og dressing i fire glas og server med brød til.

Spareribs
For de utålmodige ved grillen er dette den helt rigtige måde at tilberede spareribs på. Her skal de nemlig kun have det sidste touch.
Man undgår ligeledes problematikken med sammenblandingen af det rå og stegte kød.
Marinaden kan selvfølgelig også bruges til kylling eller koteletter. Hvis du er i nærheden, er de spareribs man kan købe i CITTI, rigtig gode.

Til 4 personer

1,5 kg spareribs
100 ml ketchup
1 spsk farin
1 spsk soja
1 spsk hakket ingefær
1 tsk tørret chili

Kom kødet i en stor gryde og hæld koldt vand over. Lad det koge op og lad det herefter simre i 15 minutter. Tag kødet op og dup det tørt. Rør ingredienserne til marinaden sammen og fordel det på benene. Grill kødet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar