tirsdag den 11. februar 2014

Rød, rødere rødbede


Jeg har været på rødbeder i årevis og jeg har nok trættet folk med min evige begejstring for den pudsige knold med den smukke farve. I fredags gik det ud over et hold madentusiaster, der lavede 2 rødbedesupper, 3 slags rødbederåkost og 3 salater med kogte rødbeder.  Det er muligt, at de ikke brød sig om rødbeder da de kom, men jeg kunne se, at jeg havde tændt rødbedeilden i dem, da vi var færdige.

Her er en saft som man desværre skal bruge en saftpresser for at lave. Jeg er ikke tilhænger af alt for mange køkkenmaskiner, men må indrømme at det hitter gevaldigt, når vi får friskpresset saft.

500 g rødbede
500 g æble
1 stort stykke ingefær
saft af ½ citron

Skræl rødbederne og skær dem og æbler i stykker der kan komme i maskinen. Pres det hele og nyd straks. 

2 kommentarer:

  1. Rødbeder er det bedste jeg ved og det er ligemeget om de er rå, kogte eller syltede ! jeg bruger dem blandt andet som alternativ til squash og gulerødder i kager. Det er det rene guf og det ser ovenikøbet festligt ud.
    Min juicemaskine tager dem og æblerne med skræl, så det kan næste ikke blive nemmere.
    mange hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Endnu en gang tak for dit dejlige bidrag. Jeg vil bage muffins med rødbeder i dag. Hilsen Louise

      Slet