fredag den 7. februar 2014

Parmesanmuffin med speck



Jeg underviser ikke, selvom jeg har gået på seminarium i 3½ år. Jeg holder ikke madkurser, selvom jeg har skrevet om mad i 15 år. Jeg kan ikke tale i forsamlinger, selvom jeg har rigtig meget på hjerte. Alligevel har jeg sagt ja tak til at holde et oplæg om mig og mad i dag for 20 kvinder. Det er i den grad et grænseoverskridende projekt og jeg glæder mig sådan til det og måske især til det er slut.
Damerne i Kobbermølle skal lave en masse retter med rødbeder, rodfrugter og så skal vi også lige nå at bage muffins med rødbeder og dem her:

75 g parmesan
75 g speck, røget skinke eller bacon
250 g mel
1 tsk bagepulver
1 dl mælk
1 ½ dl olie
3 æg
1 tsk salt og ½ tsk peber

Tænd ovnen på 200 grader. Riv osten og skær skinken i strimler.
Bland mel og bagepulver i en skål. Hæld mælk og olie i mens der piskes. Pisk æggene i et ad gangen. Vend parmesan og skinke i dejen og krydr med salt og peber. Fordel dejen i 12 muffinsforme. Bag dem i ca. 15 minutter. Lad dem køle lidt af inden de spises.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar